QEEG می تواند زندگی شما را تغییر دهد

/Image/00000230910-4020754.png
توسط : ادمین
9/10/2023 1:40:41 PM
QEEG می تواند زندگی شما را تغییر دهد

qEEG مخفف الکتروانسفالوگرافی کمی است. انجام تست غربالگری شناختی با qEEG برای بسیاری از زنان که وارد مرحله جدیدی از زندگی خود می شوند ایده آل است.

چگونه یک جلسه QEEG می تواند زندگی شما را تغییر دهد

شما احساس بدی دارید این فقط یکی از آن چیزهایی است که توصیف آن سخت است، اما شما احساس ناراحتی می کنید. وقتی در جمع هستید کمی بدخلقی بیشتر است. شاید در بازی بیسبال یکی از اعضای خانواده را به خاطر کاری که آنها انجام نداده‌اند ضربه محکمی بزنید - اما مجبور بودید به کسی و مردی ضربه بزنید، ضربه زدن به کسی احساس خوبی داشت. حتی اگر چند ساعت بعد احساس بدی داشته باشید.

 

البته این کسی نیست که شما هستید. اما این فردی است که می ترسید تبدیل به آن شوید و می خواهید بدانید که چگونه این روند را معکوس کنید. و از آنجایی که می خواهید بهترین زندگی خود را داشته باشید، نسبت به چیزها کنجکاوی طبیعی دارید و می خواهید بدانید که آیا راهی برای تشخیص اینکه چگونه هورمون های شما بر قضاوت شما تأثیر می گذارد وجود دارد یا خیر.

 

QEEG دقیقا چیه؟

 

qEEG مخفف الکتروانسفالوگرافی کمی است. انجام تست غربالگری شناختی با qEEG برای بسیاری از زنان که وارد مرحله جدیدی از زندگی خود می شوند ایده آل است. برای کسانی که با مسائل شناختی مرتبط با هورمون مانند یائسگی و یائسگی سر و کار دارند، این سبک از آزمایش ایده آل است. همچنین برای کسانی که دچار آسیب مغزی یا ضربه مغزی شده‌اند، احساس می‌کنند بیش از حد بد خلق بوده‌اند یا برای افرادی که در طول شب در خوابیدن مشکل دارند مفید است.

 

تفاوت بین EEG و qEEG چیست؟

 

تفاوت در ق (duh) نهفته است. EEG اندازه گیری الگوهای الکتریکی است که امواج مغزی نامیده می شود. افزودن بخش کمی به EEG امکان تجزیه و تحلیل آنالیز EEG دیجیتالی را فراهم می کند، با این امید که دانش اولیه EEG تکمیل شود.

 

QEEGچه کار میکند؟

 

qEEG امواج مغزی یک ضبط چند الکترودی را از طریق کامپیوتر پردازش می کند. داده ها به صورت آماری تجزیه و تحلیل می شوند، سپس آن ها را با یک مرجع پایگاه داده "عادی" مقایسه می کنند. سپس EEG پردازش شده به نقشه های رنگی عملکردهای مغز تبدیل می شود و به عنوان یک ابزار بالینی برای ارزیابی عملکردهای مغز، یافتن مناطقی که درگیر هستند و با حداکثر کارایی کار می کنند و ردیابی تغییرات در عملکرد مغز پس از مداخلات مختلف مانند تغییر در دارو تفسیر می شود. .

 

آیا باید نگران آزمایش باشم؟

 

نه، لازم نیست نگران چیزی باشید. qEEG غیر تهاجمی است. حسگرهای پوست سر به راحتی و ایمن فعالیت امواج مغزی را ضبط می کنند، سپس داده های ضبط شده را به روش های مختلف کمیت می کنند. با ارسال داده ها از طریق یک برنامه نرم افزاری قادر به ایجاد کدهای رنگی برای تصاویر مغز می باشد. تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.

 

چه چیزی را می تواند تشخیص دهد؟

 

اول، سلب مسئولیت مهمی وجود دارد که تصمیمات تشخیص و درمان نباید تنها توسط qEEG گرفته شود. گفته شد ... الگوهای ناهنجاری که می توان مشاهده کرد با سه زیرگروه عصبی اولیه AD/HD مرتبط است. همچنین انواع مختلفی از افسردگی، اضطراب و سایر شرایط روانپزشکی وجود دارد، و qEEG می‌تواند اطلاعاتی را که یک پزشک برای ارائه توصیه‌هایی در مورد درمان‌ها نیاز دارد، ارائه دهد.

 

چرا نوروفیدبک مهم است؟

 

نوروفیدبک شکلی از بیوفیدبک است که به افراد آموزش می دهد تا امواج مغزی خود را برای درمان بیماری های مختلف سلامت روان کنترل کنند. می توان از آن برای کمک به افرادی که دچار آسیب های مغزی یا نقص های شناختی شده اند استفاده کرد. هنگامی که یک روانشناس آموزش دیده داده‌های یک جلسه qEEG را در اختیار داشته باشد، می‌تواند یک برنامه آموزشی نوروفیدبک با مجموعه‌ای از جلسات طراحی کند که در آن بیمار به حسگرها متصل می‌شود و سپس - در عمل معمولی - یک فیلم را تماشا می‌کند. اگر یک حسگر نشان دهد که بخشی از مغز در مقایسه با آزمایش qEEG خیلی سریع حرکت می کند، یک روانشناس می تواند فیلم را دستکاری کند و خود مغز را به یک الگوی فعالیت عادی تر تنظیم کند.