3 مزیت کلیدی نقشه برداری مغز qEEG

/Image/00000231105-401506.jpg
توسط : ادمین
11/5/2023 12:40:28 PM
3 مزیت کلیدی نقشه برداری مغز qEEG

در این مقاله توضیح خواهیم داد که نقشه برداری مغز qEEG چگونه کار می کند، چرا می تواند بخش مهمی از جعبه ابزار سلامت روان شما باشد و چگونه می تواند به شما کمک کند تا عملکرد خود را تغییر دهید.

مغز انسان در واقع پیچیده ترین چیز در جهان شناخته شده است. با این حال، این پیچیدگی بدون نظم نیست. در واقع، می توان آن را با نقشه برداری مغز qEEG گرفت، برچسب گذاری و کمیت کرد. الکتروانسفالوگرافی کمی یا qEEG روشی است که فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری می کند، این اندازه گیری ها را با مقادیر هنجاری مقایسه می کند و یک نقشه توپوگرافی بصری ایجاد می کند. بنابراین، درست مانند کشورها و قاره‌ها که در نقشه جغرافیایی نشان داده می‌شوند، با qEEG، مناطقی از مغز به صورت مکانی تعریف می‌شوند و عملکرد آنها اندازه‌گیری می‌شود تا بتوان آن را با مقادیر هنجاری مقایسه کرد.

این اندازه گیری های مهم می تواند شما را قادر سازد:

1-      علت اصلی برخی از علائم روانی یا فیزیولوژیکی را شناسایی کنید

2-      یک برنامه درمانی بهینه مبتنی بر داده ایجاد کنید

3-      پیشرفت مشتریان خود را با نوروفیدبک اندازه گیری کنید

در این مقاله توضیح خواهیم داد که نقشه برداری مغز qEEG چگونه کار می کند، چرا می تواند بخش مهمی از جعبه ابزار سلامت روان شما باشد و چگونه می تواند به شما کمک کند تا عملکرد خود را تغییر دهید.

نقشه برداری مغز qEEG چگونه کار می کند؟

آزمایش qEEG با الکتروانسفالوگرام (EEG) شروع می شود، که فعالیت امواج مغزی را از طریق حسگرهایی که بر روی سر مشتری شما قرار داده می شود، اندازه گیری می کند. این خوانش امواج مغزی به نرم افزار qEEG ارسال می شود که داده ها را تفسیر و تبدیل می کند.

الگوهای عملکرد یک مشتری منفرد با نشانگرهای عملکرد مغز شناخته شده محاسبه شده از یک پایگاه داده هنجاری qEEG که از هزاران مغز دیگر به دست آمده است مقایسه می شود. Z-Score بر اساس سیگنال EEG، مکان سنسور، سن فرد، جنسیت فرد و باز یا بسته بودن چشم ها است. با این اطلاعات، Z-Score قادر است مقادیر 0.0 (نرمال)، مثبت (بالاتر از نرمال) و منفی (زیر نرمال) را ارائه دهد.

برای مثال، گزارش qEEG می‌تواند مناطقی را نشان دهد که فعالیت امواج مغزی غیرطبیعی را در مقایسه با معمول نشان می‌دهند (به عنوان مثال، سایر مشتریان همسان با سن).

در یک نقشه، خطوط ایزوکانتور افزایش واحدهای استاندارد شده (امتیاز Z) را نشان می دهد. نقاط سیاه نشان دهنده محلی سازی الکترودها هستند که شامل AF7، AF8، F3، FZ، F4، CZ، TP9، TP10 و O1 است. ولتاژ نسبت به میانگین ولتاژ برای جمعیت عادی در همان گروه سنی استاندارد شده است.

این نرم افزار داده ها را در یک نقشه رنگی خلاصه می کند که قدرت متغیر باندهای فرکانسی مختلف را در قسمت های مختلف مغز نشان می دهد. این نمایش می تواند بینشی در مورد اینکه چگونه عملکرد مغز مشتری شما با جمعیت نمونه جمع آوری شده از پایگاه داده Myndlift بر اساس سن و جنسیت متفاوت است، ارائه دهد.

رنگ قرمز دامنه بالاتری نسبت به پایگاه داده و رنگ آبی نشان دهنده دامنه کمتری نسبت به پایگاه داده است. افزایش ها واحدهای استاندارد شده ای هستند که 0 نشان دهنده تفاوتی در مقایسه با پایگاه داده نیست.

 

1. ممکن است علت اصلی علائم مشتری خود را کشف کنید

با نقشه‌برداری مغز، می‌توانید اطلاعات مبتنی بر داده‌های گسترده‌ای را در مورد ساختار فیزیکی مغز مشتری خود ارائه دهید و این اطلاعات می‌تواند به دلایل مختلف روان‌شناختی کاملاً مفید باشد.

به عنوان مثال، هر لوب مغز برای عملکرد بهینه نیاز به حفظ سطوح خاصی از فعالیت امواج مغزی دارد. پس از انجام qEEG، ممکن است متوجه شوید که مشتری شما دارای آلفای فرونتال پایین در هنگام بسته شدن چشم و دلتای پیشانی بالا در هنگام چشم بسته است. این یافته ها مهم هستند زیرا ممکن است نشان دهند که چرا مشتری شما با علائمی مانند بیش فعالی یا تکانشگری دست و پنجه نرم می کند.

اما مهم نیست که مشتری شما چه علائمی را تجربه می کند، با نقشه برداری از مغز qEEG، می توانید درک عمیق تری از عملکرد درونی مغز او به دست آورید و در نتیجه یک برنامه درمانی مفید ایجاد کنید.

2. شما می توانید یک برنامه درمانی بهینه ایجاد کنید

درک نحوه ارتباط مغز و شناسایی ناهنجاری ها می تواند در ایجاد یک برنامه درمانی بهینه بسیار مفید باشد.

برای مثال، یافته‌های نقشه‌برداری مغز qEEG می‌تواند به شما کمک کند تا یک پروتکل نوروفیدبک ایجاد کنید که نواحی خاصی از مغز مشتریانتان را که باعث علائم آن‌ها می‌شوند، هدف قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید از نقشه‌برداری مغز qEEG به‌عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی روان‌شناختی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که در رویکرد درمانی خود در مسیر درستی قرار دارید.

به عنوان مثال، مشتری شما ممکن است با تحریک پذیری دست و پنجه نرم کند، اما نقشه مغز qEEG او همچنین ممکن است الگوهایی را نشان دهد که فردی با ویژگی های افسردگی را به تصویر می کشد. این بینش در مورد عملکرد مغز مشتریان شما می تواند شما را به درک متفاوتی از وضعیت روانی آنها هدایت کند و به شما کمک کند به یک نتیجه درمانی سودمندتر دست یابید.

 

3. شما می توانید پیشرفت مشتریان خود را اندازه گیری کنید

توانایی دیدن اینکه چگونه تغییرات رفتاری باعث بهبود سلامت مغز آنها می شود می تواند برای مشتریان شما بسیار ارزشمند باشد. به عنوان مثال، نقشه برداری از مغز آنها در طول مشاوره اولیه و انجام یک QEEG بعدی پس از مدت زمان معین ممکن است این احتمال را افزایش دهد که مشتریان شما با انگیزه و متعهد به روند درمان باقی بمانند.

آنها می توانند فعالیت مغز خود را با مشاهده چگونگی تغییر رنگ های نقشه مغزشان تجسم کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا تأثیری که این تغییر بر سلامتی آنها دارد را درک کنند و به آنها کمک کند تا هر گونه ناهنجاری را شناسایی کنند. علاوه بر این، داده های قدرتمندی برای پشتیبانی از کار بالینی خود خواهید داشت.

منبع: myndlift